Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Право на звернення є невід’ємним й невіддільним від особи правом відстоювати свої права та охоронювані законом інтереси.
Організація роботи за зверненнями громадян у Великобагачанському районному суді Полтавської області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року.
Діловодство за зверненнями громадян в суді ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМ України від 14.04.1997 року №348 .
Згідно вимог Закону України від 02 жовтня 2005 року «Про звернення громадян» кожен громадянин має право звернутися до державних органів з відповідними зауваженнями, скаргами, пропозиціями, що стосуються їх діяльності, а також заявою чи клопотанням стосовно реалізації своїх політичних, соціально-економічних, особистих прав і законних інтересів та скаргами про їх порушення.
Відповідальною особою за стан роботи за зверненнями громадян призначено помічника голови суду Великобагачанського районного суду, що сприяє якісному веденню діловодства щодо звернень громадян та дотриманню термінів їх розгляду.
Наказом голови суду від 29.06.2011 року №13 од затверджено Правила прийому громадян у Великобагачанському районному суді та графік прийому громадян. Даний графік розміщений на інформаційному стенді у приміщенні суду та на веб-сайті для вільного ознайомлення зацікавлених осіб.
Протягом звітного періоду до суду зверталися громадяни з усними зверненнями, про що зроблено відповідні записи у журналах прийому громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду, його заступником, помічником голови суду та помічником заступника голови суду в кількості 32 особи.
Громадяни переважно зверталися за консультаціями по питаннях: про порядок призначення пільгової пенсії; про вступ в спадщину; щодо правильного оформлення позовних заяв; порядок виконання рішення суду; вирішення питання про повернення судового збору; сплату боргу за кредитними договорами; про розподіл майна та інші.
Усі звернення громадян були розглянуті невідкладно на особистому прийому, заявникам надано вичерпну відповідь.
В суді мається журнал реєстрації пропозицій заяв і скарг громадян. В 2014 році письмових заяв, скарг на дії суддів, працівників суду та організацію роботи суду - не надходили.
В приміщенні суду є стенди, на яких розміщена корисна інформація для громадян: графік роботи суду, графік прийому громадян помічниками суддів, головою суду, заступником голови суду та керівником апарату суду, графіки прийому громадян керівництвом Апеляційного суду Полтавської області та керівництвом ТУ ДСА України в Полтавській області, інформація щодо оскарження судових рішень в кримінальних, цивільних та адміністративних справах відповідно до чинного законодавства, інформація щодо розрахункових рахунків для сплати судового збору, сплату штрафів, зразки заяв, що подаються до суду тощо.
Такого результату Великобагачанський районний суд досягнув завдяки тому, що суддями та працівниками суду постійно на нарадах, семінарських заняттях тримається під контролем дане питання, постійно наголошується на тому, що задля уникнення конфліктів, зміцнення репутації суду, підтримання авторитету й ефективності судової влади, підвищення довіри громадськості до суду, суддям та працівникам необхідно звертати особливу увагу, терпіння та виваженість до громадян, які звертаються до них з тим чи іншим питанням.