flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи Великобагачанського районного суду Полтавської області за зверненнями громадян у 2015 році

14 січня 2016, 15:39

Право на звернення є невід’ємним й невіддільним від особи правом відстоювати свої права та охоронювані законом інтереси.

Організація роботи за зверненнями громадян у Великобагачанському районному суді Полтавської області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року.

Кожен громадянин має право звернутися до державних органів з відповідними зауваженнями, скаргами, пропозиціями, що стосуються їх діяльності, а також заявою чи клопотанням стосовно реалізації своїх політичних, соціально-економічних, особистих прав і законних інтересів та скаргами про їх порушення.

Відповідальною особою за стан роботи за зверненнями громадян призначено помічника голови Великобагачанського районного суду, що сприяє якісному веденню діловодства щодо звернень громадян та дотриманню термінів їх розгляду.

В приміщенні суду є стенди, на яких розміщена корисна інформація для громадян: графік роботи суду, графік прийому громадян керівництвом Великобагачанського районного суду, Апеляційного суду Полтавської області, ТУ ДСА України в Полтавській області, інформація щодо оскарження судових рішень в кримінальних, цивільних та адміністративних справах відповідно до чинного законодавства, щодо розрахункових рахунків для сплати судового збору, сплату штрафів, зразки заяв, що подаються до суду тощо. Графік прийому громадян також розміщений на веб-сайті Великобагачанського районного суду для вільного ознайомлення зацікавлених осіб.

Протягом звітного періоду до суду зверталися громадяни з усними зверненнями, про що зроблено відповідні записи у журналах прийому громадян головою суду, керівником апарату суду, його заступником, помічниками суддів в кількості 45 осіб.

Громадяни переважно зверталися за консультаціями по питаннях: про порядок призначення пільгової пенсії; про вступ в спадщину; щодо правильного оформлення позовних заяв; порядок виконання рішення суду; вирішення питання про повернення судового збору; сплату боргу за кредитними договорами; про розподіл майна та інші.

Усі звернення громадян були розглянуті невідкладно на особистому прийомі, заявникам надано вичерпну відповідь.

В суді ведеться журнал реєстрації пропозицій заяв і скарг громадян. В другому півріччі 2015 року до суду надійшло 2 (два) звернення. Так, одним із них є звернення відповідача по справі гр. Хоролець Г.І. на бездіяльність, яка полягала в тому, що певний період часу цивільна справа за її апеляційною скаргою не була направлена до Апеляційного суду Полтавської області. Направлено вичерпну відповідь про те, що виключно з об’єктивних причин судом не була розглянута заява про винесення додаткового рішення по справі. Іншим є заява гр. Онанко С.М. про надання письмової інформації з приводу вчинення необхідних дій, щоб позовна заява не була залишена без розгляду. Заявникам надано відповідь у найкоротші терміни та звернення вважаються необґрунтованими, будь-якої бездіяльності суддів не встановлено.

У 2013- 2014 роках письмових звернень до суду не надходило. Нерозглянутих звернень, а також з пропущеним строком розгляду, у Великобагачанському районному суді немає.

Проведений аналіз звернень громадян, які надійшли до суду, в своїй основі не виявив порушень прав, свобод та інтересів учасників процесу, норм матеріального та процесуального права зі сторони осіб, на дії яких надходили відповідні звернення громадян.

З метою покращення та вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та їх особистого прийому в суді проводяться семінарські заняття з працівниками апарату суду по питанню практичного застосування Законів України «Про звернення громадян» та «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації».

Суддями та працівниками суду постійно тримається під контролем дане питання, наголошується на тому, що задля уникнення конфліктів, зміцнення репутації суду, підтримання авторитету й ефективності судової влади, підвищення довіри громадськості до суду, суддям та працівникам необхідно звертати особливу увагу, терпіння та виваженість до громадян, які звертаються до них з тим чи іншим питанням.