flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Великобагачанським районним судом проведено аналіз роботи зі зверненнями громадян у першому півріччі 2016 року

15 липня 2016, 14:31

АНАЛІЗ
стану організації роботи Великобагачанського районного суду Полтавської області
за зверненнями громадян у І півріччі 2016 року

Організація роботи за зверненнями громадян в Великобагачанському районному суді Полтавської області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року.

Відповідно до вимог законодавства кожен громадянин має право звернутися до державних органів з відповідними зауваженнями, скаргами, пропозиціями, що стосуються їх діяльності, а також заявою чи клопотанням стосовно реалізації своїх політичних, соціально-економічних, особистих прав і законних інтересів та скаргами про їх порушення.

Діловодство за зверненнями громадян в суді ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМ України від 14.04.1997 року №348 .

З метою сприяння якісному веденню діловодства щодо звернень громадян та дотриманню термінів їх розгляду відповідальною особою за стан роботи за зверненнями громадян призначено помічника голови суду Великобагачанського районного суду.

Аналіз показав, що згідно із затвердженим графіком прийому громадян протягом першого півріччя 2016 року до суду зверталися громадяни з усними зверненнями, про що зроблено відповідні записи у журналах прийому громадян головою суду, керівником апарату суду, його заступником, помічниками суддів в кількості 14 осіб (в 1 півріччі 2015 року – 32 громадяни).

Переважна більшість громадян зверталась за консультаціями по питаннях: про порядок призначення пільгової пенсії; про вступ в спадщину; щодо правильного оформлення позовних заяв; порядок виконання рішення суду; стягнення аліментів на утримання дітей; встановлення факту прийняття спадщини; розірвання шлюбу; вирішення питання про повернення судового збору; сплату боргу за кредитними договорами; про розподіл майна та інші.

В суді ведуться журнали особистого прийому громадян, в яких зазначається дата проведення прийому, прізвище заявника, питання, з яким він звернувся та результат розгляду.

Звернення громадян реєструються у журналі реєстрації пропозицій заяв і скарг громадян, який пронумерований, прошнурований і скріплений гербовою печаткою, а також підписом голови суду.

Усі звернення громадян були розглянуті невідкладно на особистому прийомі, заявникам надано вичерпну відповідь.

Нерозглянутих звернень, а також з пропущеним строком розгляду, у Великобагачанському районному суді немає.

Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, у разі потреби вимагає у виконавців матеріали їх перевірки, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

В приміщенні суду є стенди, на яких розміщена корисна інформація для громадян: графік роботи суду, графік прийому громадян керівництвом Великобагачанського районного суду, Апеляційного суду Полтавської області, ТУ ДСА України в Полтавській області, інформація щодо оскарження судових рішень в кримінальних, цивільних та адміністративних справах відповідно до чинного законодавства, щодо розрахункових рахунків для сплати судового збору, сплату штрафів, зразки заяв, що подаються до суду тощо. Графік прийому громадян також розміщений на веб-сайті Великобагачанського районного суду для вільного ознайомлення зацікавлених осіб.

Протягом І півріччя 2016 року до Великобагачанського районного суду пропозицій, заяв і скарг від громадян не надходило.

Протягом зазначеного періоду до Великобагачанського районного суду Полтавської області не звертались Герої України, Герої Радянського Союзу, Герої Соціалістичної праці, ветерани війни та праці, інваліди та інші особи, які потребують соціального захисту та підтримки.

Фактів порушень Законів України «Про звернення громадян», «Про статус народного депутата України», на вирішення порушених у зверненні обґрунтованих питань, що призвело до повторного звернення або звернення до органів вищого рівня, виявлено не було.

У суді проводяться семінарські заняття з працівниками апарату суду по питанню практичного застосування Законів України «Про звернення громадян» та «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації» з метою покращення та вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та їх особистого прийому.

З метою усунення причин, що призводять до скарг від громадян у Великобагачанському районному суді на оперативних нарадах із працівниками апарату суду щоразу наголошується про необхідність організації роботи із дотриманням вимог чинного законодавства так, щоб не викликати зауважень та скарг громадян, зміцнення репутації суду, підтримання авторитету й ефективності судової влади, підвищення довіри громадськості до суду. Суддям та працівникам необхідно звертати особливу увагу, терпіння та виваженість до громадян, які звертаються до них з тим чи іншим питанням.